Haziran 15, 2008

119.

Güzel bir pazar bugün;
babalar günü,
ve ben bugunü babamı göremeden geçiriyorum
bu olumsuzluğa rağmen,
güzel bir gün..

çok kısa özetle;
şahane uyandım,
muazzam bir kahve keyfi yaptım,
Weltron 2005 incelemeye müzayedeye gittim,
1969 Olivetti Valentine ile döndüm.

Uzun zamandır bu kadar geniş çapta auralı, sevgi saçan, aptalca, boş boş bakan bir kişiliğe bürünmemiştim.(Galata güncesi; sayfa 1025.)

Bu daktiloyu benim ve dünya için değerli kılan etkenler ise kısaca şöyle;
Valentine, ünlü italyan tasarımcısı, 20.yy avangardlarından, mimar ve ürün tasarımcısı Ettore Sottsass (1917-2007) tarafından Olivetti firmasını için tasarlandı.1969 yılının sevgililer gününde piyasaya sunulan daktilo; rengi, kutusu, gövdeye sabit sapı, boyutları sayesindeki kullanım kolaylığı, pazarlama ve tasarımdaki yeniklikleri ile dönemin en büyük tasarım ikonlarından biri oldu.The Museum of Modern Art' ın daimi koleksiyonunda.

Bir süredir varolan daktilo tutkumun somut hali olan valentine ile karşılaşmam benim için büyük bir başlangıç,
bu başlangıcın temeli olan,
119 nolu bayrağı
kaldıran insana
en içten teşekkür dahi
az kalıyor..



**Hooop 19 Ekim 2008
anchorman yazıları yazmakda neymiş korelyan





Hiç yorum yok: