Mart 04, 2009

no hop? not hope just hop nope

Sanat alanındaki öznel çıkışların dönemin aydınları tarafından, yapmış oldukları toplumdaki felsefi motif gözlemlerine uyarlanması bu öznel örneğin sistematik bir gelişime dayandırılması ve bunun bir genelleme aracılığıyla toplumun o anki niteliğine dair bir anahtara dönüştürülmesi sanatın felsefe ve sosyoloji ile kesişmesinin kısa bir tanımı olabilir.

Bunu örneklendirmek gerekirse bütün entellektüel akımların birbirini takip etme sırası ve birbirlerine geçişleri incelenebilir. Belki de felsefi ve aynı zamanda sosyolojik bir olgunun sanat alanına çekilmesini ele almak daha farklı bir bakış açısı olacaktır. Mesela ideolojileri birbirinin zıttı insanların birlikte yaşamayı reddetmelerinin, kurumlar tarafından bunun kabul edilmesinin ve bu insanların aralarına bir duvar örülmesini düşünsel bir yapılaşmanın somutlanmasını yani, Berlin Duvarı'nı örnek alabiliriz.

İnsanların düşünsel duruşlarının farklılığını bütün dünyaya apaçık kavratacak bir dışa vurum olan Berlin Duvarı'nın felsefi ve sosyolojik önemini tarihten öğrenmekteyiz. Bu duvarın sanat alanına çekilmesini de insanların, bir gruba dahil olan fakat yinede bireyliklerini kaybetmeyecek olan insanların ona karşı tavrında görürüz. Duvar taşıdığı anlam bakımından çok ciddi bir yapıdır. O insanların arasına çekilmiş bir "duvar" dır. Bireyler ise bu duvara yaklaşımlarında onun ciddiyetine, taşıdığı anlama, günlük hayatta karşılaştıkları, içlerinde yaşadıkları durumlara karşı tepkilerini çizim ve yazılarla "graffiti" adı verilen sanatsal bir etkinlik ile gösterme yoluna gitmişlerdir...

Korelyan End. Ür. Tas.
Mayıs 1999

---------------------------

On 15 sene önce şuursuz bir insan olduğumu düşünüyordum..
hala da aynı duygular içindeyim.
inandığım şeylerin kırıntıları doğumdan beri benimlemiydi?
sonradanmı edindim ?
yavaş yavaş öğreniyorum.
Neyse graffitiyi hala destekliyorum..

Sayende ilk defa yazılı olarak kendimi gördüm
en azından 1 dönemini.
yazı yazmayı çok bi sevmeye başladım
fotoğraf çekmeyi de özlemek istiyorum artık
bu aralar çok sevesim var fotoğrafı
ve yazı yazmayı.
Hayatıma girmiş çıkmış kalacak
her insanın tek tek elini sıkıp
gözlerinin içine bakmak istiyorum sırıtarak.
II. rönesans başladı.
Löv.

Hiç yorum yok: